وضعیت دست در فلای معکوس دستگاه

نویسنده : admin

1

زمان مطالعه : دقیقه
نکاتی با آقا و خانم تن آزما

06ژانویه2021|48: 21

فلای معکوس دستگاه

فلای معکوس دستگاه

موقعیت دلتوئید خلفی غالبا برای مردم گیج کننده است که آیا این عضله در روبرو قرار دارد یا در بغل . دلتوئید خلفی برای استحکام شانه ضروری بوده و  خطر احتمالی آسیب را کاهش میدهد.

 

هدف از اجرای این حرکت

این تمرین روی قسمت فوقانی کمر و به طور خاص روی دلتوئید خلفی تمرکز می کند. هم چنین دو عضله یِ ذوزنقه ایِ فوقانی و دلتوئید میانی را به عنوان عضلات ثانویه به فعالیت وامی دارد.

تا زمانی که انقباض عضلات دلتوئید خلفی و ذوزنقه ای را حس کنید، دستگیره ها را بکشید. برای لحظه ای انقباض را حفظ نموده و سپس دست ها را به حالت اولیه برگردانید.

 

برای حرکت فلای معکوس دستگاه دو وضعیت دست مرسوم وجود دارد

  1.  حالتی که کف دستتان رو به پایین است ( حالت سمت چپ تصویر ) و دسته دستگاه را گرفته‌اید ، در این حالت شانه ها چرخش رو به داخل دارند 
  2. هنگامی‌که کف دستتان رو به روی هم هست ( حالت سمت راست تصویر ) شانه هایتان چرخش رو به بیرون خواهند داشت 

 

مطالعات انجام شده در مورد این موضوع

در مطالعه ای که بر روی وضعیت های مختلف دست در فلای معکوس دستگاه  مشخص شد که

در حالت سمت راست درگیری عضله دلتوئید خلفی در قیاس با حالت سمت چپ بیشتر است. مزیت بزرگ حالت سمت چپ این است که انجام حرکت در این حالت ، به مراتب راحت تر است 

عضلات تحت خاری( یکی از عضلات گرداننده شانه) نیز در حالت سمت راست بیشتر درگیر می‌شود ‌. بنابراین اگر هدفتان فعالیت بیشتر عضله تحت خاری است ، حالت سمت راست برایتان مناسب تر است. 

 

✔✔ لازمه تمرین اصولی و موثر ، راحت تر بودن شما در حین انجام حرکت است (حالت سمت چپ) ولی اگر واقعا می‌خواهید عضله تحت خاری را تقویت کنید از حالت سمت راست استفاده کنید. 

 

تهیه و تنظیم: تن آزما

 


در ادامه بخوانید: نحوه-صحیح-اجرای-فلای-سیم-کش-ایستاده


 

برای دریافت برنامه تمرینی و غذایی وارد لینک زیر شوید
سامانه هوشمند تن آزما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *