در حرکت ددلیفت کدام طرز گرفتن هالتر بهتر است؟

نویسنده : admin

1

زمان مطالعه : دقیقه
نکاتی با آقا و خانم تن آزما

13ژانویه2021|44: 10

ددلفیت

انواع طرز گرفتن هالتر در ددلیفت

 

گرفتن یک طرفه

طرز گرفتن هالتر در حرکت ددلیفت هر دو کف دست رو به پایین
این حالت به دلیل اینکه کف دست به طرف پاییناست و ریسک پارگی عضله دوسر جلو بازو را کاهش می‌دهد ، یکی از ایمن ترین حالت ها برای حرکت ددلیفت به حساب می آید . اگر حالت ترکیبی ( یک دست رو به بالا ، یک دست رو به پایین) را انجام دهید، خطر پارگی جلو بازو افزایش میابد.

محدودیت های این حالت این حالت میزان توان واقعی شما برای کشیدن لیفت را نشان می‌دهد و به محضی که وزنه را افزایش دهید ، هالتر سر خورده و از دستتان رها می‌شود.

 

جنبه مثبت گرفتن یک طرفه

جنبه مثبت این حالت شما می‌توانید با تمرین و تکرار قدرت خود را در این حالت افزایش دهید.

توصیه می‌شود اگر یک بدنساز هستید و برای تناسب اندام به باشگاه می‌روید ، برای وزنه های سنگین از حالت ترکیبی استفاده کنید.

 

گرفتن ترکیبی

طرز گرفتن هالتر در حرکت ددلیفت این حالت شامل یک کف دست رو به پایین و کف دست دیگر رو به بالا می‌باشد . دلیل استفاده از این حالت این است که هنگام زدن وزنه های سنگین ، هالتر براحتی سر نمی‌خورد . هر دست ، هالتر را در مسیری مخالف دستدیگر می‌چرخاند و این باعث می‌شود که بتوان هالتر را محکم‌تر گرفته و درنتیجه سنگین تر تمرین کرد.

 

پیامدها

تعداد زیادی از افراد و بدنسازان ، این حالت ( حالت ترکیبی ) را قبول ندارند و دلیل قانع کننده ای نیز دارند . چون این حالت ، ریسک بالای آسیب دیدن جلوبازو ، آرنج و شانه را درپی دارد .

 

همانطور که در تصویر مقاله هم اشاره شد ، گرفتن هالتر به حالت ترکیبی ،درگیری عضله دوسرجلوبازو را به بالاترین حد رسانده که می‌تواند با سنگین تر کردن وزنه ، به راحتی آسیب دیده و پاره شود . همچنین در این حالت شما توازن و تعادل را از دست می‌دهید در نتیجه باعث رشد عضلانی نامتوازن و به تبع آن آسیب دیدن شانه ها می‌گردد.

 

تهیه و تنظیم: تن آزما

 


در ادامه بخوانید: در حرکت ددلیفت سر بالا یا سر پایین؟


برای دریافت برنامه تمرینی و غذایی وارد لینک زیر شوید
سامانه هوشمند تن آزما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *