تفاوت های تمرینی مردان و زنان

نویسنده : admin

1

زمان مطالعه : دقیقه
نکاتی با آقا و خانم تن آزما

16ژانویه2021|34: 12

تفاوت مردان و زنان

چه تفاوت های تمرینی بین مردان و زنان وجود دارد ؟

در اینجا می خواهیم در مورد تفاوت های تمرینی مردان و زنان صحبت کنیم؟

احتمالا زنان از این پست استقبال خواهند کرد

 

عضلات هدف

مردان بیشتر بر روی تمرین عضلات بالاتنه و زنان بیشتر بر روی ساخت عضلات پایین تنه تمرکز می‌کنند. دلیل این موضوع احتمالا اولویت بندیهای شخصی و اهداف زیبایی شناسی است.

 

ریکاوری

با توجه به مطالعات انجام شده زنان به واسطه ریکاوری سریعتر ، تحمل حجم کلی بیشتری دارند.
به عنوان مثال در مقایسه انجام یک ست حرکت پرس سینه تا حد ناتوانی بین مردان و زنان ، مشخص شد که مردان برای ریکاوری کامل به ۴۸ ساعت زمان نیاز داشته در صورتی که برای زنان فقط ۴ ساعت مورد نیاز می‌باشد.
مطالعات بسیار زیاد دیگری نیز ریکاوری سریعتر و تحمل حجم بهتر در زنان را تایید میکند. همچنین زنان به دلایلمشابه بعد از یک ست تمرین ریکاوری سریعتری را تجربه می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که عضلات اداکتور ( نزدیک کننده) تا حد خستگی تمرین داده شوند، زنان در مقایسه با مردان، برای ست بعدی حرکت سریعتر ریکاوری می‌شوند. این موضوع در دقایق اولیه استراحت بین ست بیشتر نمایان می‌گردد.

بنابراین زنان می‌توانند نسبت به مردان ، بین ست‌ها کمتر استراحت کنند. از آنجایی‌ که ما می دانیم که زمان استراحت بین ستها در مردان ۲ تا ۳ دقیقه ( یا حتی بیشتر بسته به نوع تمرین) ، در زنان این زمان استراحت به مراتب کمتر است.
با وجود زمان استراحت کمتر در زنان قدرت کلی آنها کاهش نمیابد.

 

جمع بندی

بعضی از زنان می توانند بر خلاف تصورشان، حجم زیادی را تحمل کنند. البته پیدا کردن ایده آل ترین میزان حجم ممکن نیست. همانطور که در بالا گفته شد ، زنان به زمان استراحت کمتری نیاز دارند. با این وجود ، اگر هدف عضله سازی و قوی شدن باشد ، نوع تمرینات مردان و زنان با هم تفاوتی ندارد.

 

تهیه و تنظیم:تن آزما


در ادامه بخوانید: تفاوت های جنسیتی در ورزش


 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *